Her er du Silkeborg Gymnasium / Om SG / Samarbejde med grundskolen / Matematiklærer-netværk / Til lærere / Overgangsproblemer / Gymnasielærer / Hvad man kan gøre
Mulighederne er mange. Her kan vi hjælpe dig på vej med dit valg af studieretning.
Kom godt i gang!Er du 1.g´er, er der sikkert en del, du er i tvivl om angående valg af studieretning.
Lad os guide dig!Hvilke videregående uddannelser giver SG's studieretninger adgang til?
Læs mereHar du et særligt talent, byder Silkeborg Gymnasium på en række forskellige tilbud inden for mange forskellige fagområder.
SG har været med til at oprette Akademiet for Talentfulde Unge (ATU), hvor talentfulde elever mødes.
Læs mereMed en uddannelse fra Silkeborg Gymnasium bliver du rustet til at leve og arbejde i en international virkelighed.
Vi har 6 studievejledere, som I er velkomne til at kontakte, hvis I har spørgsmål eller ønsker at aftale et møde.
Kontakt osmellem grundskole og gymnasium
Menu- for at gøre overgangen til gymnasiet lettere?
Eleverne peger primært på følgende:
Eksempler på
- for at gøre overgangen til gymnasiet lettere?
Eleverne peger primært på følgende:
Eksempler på elevudsagn:
”De skulle have startet, hvor man er kommet til i grundskolen. Niveauet stiger fra grundskolen til gymnasiet, og man er ikke blevet så meget bedre til matematik på en sommerferie.”
”Lærerne på gymnasiet er kloge på hver deres forskellige områder, men jeg synes personligt, at de godt kunne have spurgt de forskellige elever, hvad de har problemer med, og hvad de godt kunne tænke sig at få repeteret - altså det, som i grundskolen ikke var særlig forståeligt for en selv.”
elevudsagn:
”De skulle have startet, hvor man er kommet til i grundskolen. Niveauet stiger fra grundskolen til gymnasiet, og man er ikke blevet så meget bedre til matematik på en sommerferie.”
”Lærerne på gymnasiet er kloge på hver deres forskellige områder, men jeg synes personligt, at de godt kunne have spurgt de forskellige elever, hvad de har problemer med, og hvad de godt kunne tænke sig at få repeteret - altså det, som i grundskolen ikke var særlig forståeligt for en selv.”