Vild med

Konkurrencer

Hvis du er skrap til et fag og har lyst til at konkurrere med elever fra andre skoler og måske andre lande, har du mulighed for at deltage i en række faglige konkurrencer.

Nederst finder du links til sider med oplysninger om de forskellige konkurrencer.
SG tilbyder interesserede elever hjælp og support i forbindelse med deltagelsen i konkurrencerne. Det gælder ikke mindst Georg Mohr-konkurrencen, hvor der hvert år arrangeres særlige træningsaktiviteter i studiemodulet.

Gennem årene har mange SG-elever med stor succes deltaget i de naturvidenskabelige konkurrencer Science Cup, Unge forskere, Oilsim, Fysikolympiaden, Biologiolympiaden, Georg Mohr-konkurrencen og Kemiolympiaden.Science Cup - en opfinderkonkurrence i biologi, kemi, fysik, teknologi og naturgeografi for gymnasieelever i 2.g i stx og htx.