SG-vælgeren

Omkring valgprogrammet

For at komme godt i gang med valgprogrammet "SG-vælgeren", skal du vælge den indgang til programmet der passer til dig. Indgangene finder du til højre på siden. Du kan også se introduktionsvideoen til programmet.

Til kommende elever

Vælges indgangen "SG-vælgeren - Kommende Elever" kan du udforske de studieretninger Silkeborg Gymnasium udbyder i det kommende skoleår. Du kan udover udbuddet af studieretninger også undersøge, hvilke 2. fremmedsprog, kunstneriske fag og valgfag de forskellige studieretninger giver mulighed for. SG-vælgeren kan også vise dig, hvilke uddannelser dine ønsker til studieretning og valgfag umiddelbart giver adgang til.

Til elever i 1.g og 2.g

Vælges indgangen "SG-vælgeren - Elever i 1.g/2.g" kan du udforske de studieretninger du gerne vil afgive ønske om efter grundforløbet i 1.g, og du kan også se de valgfagsmuligheder du kan vælge mellem, når du skal afgive valgfagsønsker i 2.g.

Til elever i 3.g

Vælges indgangen "SG-vælgeren - Elever i 3.g" kan du udforske den studieretning du er på, og undersøge hvilke videre uddannelser netop dine valg af fag giver mulighed for efter 3.g.

Færdige studenter

Vælges indgangen "SG-vælgeren - Færdige studenter" kan du som tidligere elev undersøge, hvilke videre uddannelser netop dit valg af valgfag og studieretning giver mulighed for efter endt studentereksamen.

Valg af studieretning