Studievejledning

I studievejledningen på SG er vi seks vejledere

Vores primære opgave er at vejlede dig i forhold, der knytter sig til din skolegang på SG.
Når du starter i 1.g, vil du hurtigt møde en studievejleder, som giver dig og din klasse en generel, fælles orientering på klassen om studievejledningen og dens tilbud. Hvem er vi? Hvad laver vi? Hvor kan man finde os osv.? Senere på skoleåret orienterer vi om mulighederne for at sammensætte og vælge studieretning/fag.

Ud over den klassevise vejledning giver vi også individuel vejledning til elever, der f.eks. henvender sig for at drøfte skolemæssige, familiemæssige, økonomiske eller personlige problemer. Hvis du har spørgsmål, kan du altid henvende dig til din studievejleder. Vi har alle kontor på C-gangen. Du kan komme forbi i vores træffetid, eller du kan kontakte os via Outlook for at lave aftale. Du kan finde din studievejleders træffetid i lectio.

Al vejledning knyttet til dit fremtidige studievalg, uddannelsessystemet og arbejdsmarkedet varetages af en vejleder fra Studievalg Danmark, som med mellemrum har større eller mindre orienteringsarrangementer på skolen fordelt ud over hele skoleåret. Du vil løbende blive informeret om studievalgsarrangementer og vejledningstilbud på skolen. Hold øje med din Outlook, i Teams fx kanalen ”Meddelelser fra skolen” og på skolens informationskærme. Endelig skal du være opmærksom på den nationale vejledningsportal www.ug.dk

Studievejlederne på SG

• Jens Jacob Thorndahl Lindballe JLI

Jens Jacob T. Lindballe (JLI)