8. February 2020

Røde Kors Spotfilmfestival

Kors2
Førstepladsen i kampagnespotkonkurrencen gik til ”Hellere gi’ det væk end at smi’ det væk” lavet af Frederikke, Frida, Ronja, Marcus og Kristina fra me32.

Den 23/1 afholdtes spotfilmfestival for 1.g-mediefagseleverne. Siden november har eleverne arbejdet med at lave kampagnespots og plakater for Røde Kors. Forløbet blev kickstartet med et oplæg om Røde Kors og Ungdommens Røde Kors af Lis Jespersen og Johanna Siiger. Forløbet blev afsluttet med Røde Kors-kage og kåring af de bedste kampagnespots udvalgt af Lis og Johanna samt publikumspris for bedste plakat og bedste film.

Vinderne af plakatkonkurrencen blev Viktor, Silas, Sigrid, Sarah og Tobias fra me42.