28. April 2020

SG-elever får flot tredjeplads i Green Mobility Challenge

Green Mobility Challenge SG

I uge 17 faldt afgørelsen i dette års Green Mobility Challenge, og fem elever fra 3.c, nemlig Magnus S. Andersen Asger T. Larsen, Oliver V. Højrup, Simon K. Calundan og Andreas T. Dahl fik en flot tredjeplads i konkurrence og dermed vandt dermed også et gavekort på 4000 kroner. Det er DTU i København, der står bag Green Mobility Challenge og konkurrencen gik ud på at komme med forslag til, hvordan man kan flytte folk fra fossil bilisme og over i offentlig transport i hovedstadsområdet. Drengene fra 3.c foreslog en udvidelse af Cityringen fra et O til et Ø med en tværgående linje der forbinder to af yderpunkterne. De argumenterede blandt andet ud fra økonomi, tidsbesparelse og antallet af mennesker, der potentielt kan flyttes, og lavede desuden en udførlig beregning på prisen af en sådan udbygning af metroen.

Stort tillykke til dem alle fem herfra!