28. September 2020

Skolekoncert med jazz-legenden Niels Lan Doky

nielslandoky

Som et led i deres landsdækkende turné og nyudgivelsen ”River of Time” besøger Niels Lan Doky-trioen Silkeborg Gymnasium onsdag den 7. oktober til et arrangement for skolens 3.g-elever med musik på A-niveau. Med dette besøg får vores musikelever en enestående mulighed for at opleve jazz på internationalt eliteniveau og få et personligt og inspirerende møde med tre danske musikvirtuoser fra to forskellige generationer.

Trioen introducerer eleverne til og inddrager dem i jazzens verden, og vækker deres interesse og værdsættelse af musikformen og forståelse for, hvad improvisation er. Niels fortæller også lidt om sig selv og sin professionelle debut i København som 13-årig, og hvordan det siden har bragt ham ud i verden. Desuden interviewer Niels sine to danske medspillere, Tobias Dall og Niclas Bardeleben, om deres tilgang til musikken, karrierestart, m.v.

Bemærk, at koncerten på SG er et lukket arrangement – kun for skolens musikelever i 3.g. Ønsker man at opleve Niels Lan Doky-trioen live, spiller trioen i Herning den 6. oktober og i Viborg den 17. oktober. Find mere info om trioens udgivelser og koncerter her (åbner i nyt vindue).