Sprogrejser

p3183993-kopi.jpg
SG-elever på Abbey Road, London

I 1.g tilbydes alle elever at deltage i en sprogrejse med deres 2. fremmedsprog. Elever med tysk rejser til et tysktalende område, mens franskelever rejser til et fransktalende område, og spanskelever til Spanien.
Formålet med denne rejse er først og fremmest, at eleverne møder og udfordres på deres 2. fremmedsprog i det land, hvor det bliver talt.
Derudover bidrager sprogrejsen til elevernes internationale forståelse, idet eleverne i mødet med andre kulturer og tænkemåder bliver mere bevidste om deres eget kulturelle ståsted - og om hvordan man begår sig på tværs af kulturer.

Elever med kinesisk som 2. fremmedsprog tilbydes ikke en sprogrejse i 1.g. I stedet arrangerer skolen hvert andet år en tur til Kina. Turen ligger i efterårsferien og indbefatter bl.a. et besøg på vores kinesiske partnerskole i Shíjiazhuang, Kinas største landsby (det vil i praksis sige et indbyggertal på 4-5 millioner).

Du kan læse mere om studie- og sprogrejserne, herunder egenbetaling.

Studietur til Kina

_mongolsk-restaurant.jpg _museum-i-konfucius-instituttets-hovedkvarter.jpg den-forbudte-by.jpg