Udvekslingselever

den-forbudte-by.jpg

Hvert år har vi på Silkeborg Gymnasium udvekslingselever fra forskellige lande.

Udvekslingseleverne bidrager til det internationale miljø på skolen ved at indgå i klasser og andre skolesammenhænge med forskelle sprog og kulturer. En gruppe elever har skabt et særligt forum for mødet med udvekslingseleverne, de mødes regelmæssigt i International Alliance med udvekslingseleverne og er med til at integrere gæsterne på skolen.

Udvekslingseleverne bidrager ikke kun med forskellige sprog og kulturelle baggrunde, men også med erfaringer fra andre skolekulturer, som er med til at udvikle læringssyn og skolekultur på SG. Opgaven at integrere udvekslingseleverne på SG er ikke altid nem, men er med til at skærpe vores interkulturelle kompetencer og vi er derfor glade for hvert år at kunne byde dem velkomne.

Silkeborg Gymnasium

sg_luftfoto_2015_001.jpg sg_luftfoto_2015_024.jpg sg_luftfoto_2015_058.jpg