4-årigt MGK-forløb på SG

Silkeborg Gymnasium tilbyder i samarbejde med Den Kreative Skole og MGK-Ø (Musikalsk Grundkursus Østjylland) et 4-årigt gymnasieforløb for elever, der har bestået optagelsesprøven på MGK-Ø. Som elev på et 4-årigt forløb skal du vælge en af de to musiske studieretninger (MUSIK A – ENGELSK A eller MUSIK A – MATEMATIK A), og du vil efter grundforløbet få tilrettelagt et individuelt forløb, så de normale tre års undervisning spredes ud over fire år i stedet. MGK-forløbet kan tilsvarende spredes over 4 år i stedet for 3. Du får altså mulighed for at fordybe dig endnu mere i din musik, samtidig med at du tager en studentereksamen.

Består du først MGK-optagelsesprøven i løbet af 1.g, har du mulighed for at sprede de resterende to gymnasieår over tre år.

Selve MGK-undervisningen foregår dels på MGK-Ø, Aarhus Musikskole 2-3 gange om ugen, dels lokalt i samarbejde med Den Kreative Skole, Silkeborg efter individuel aftale.

Ønsker du mere information om det 4-årige MGK-forløb, kan du kontakte:

Den Kreative Skole, Silkeborg, tlf. 8970 5300, mail: denkreativeskole@silkeborg.dk

Aarhus Musikskole, tlf. 8940 9921, mail: mgk@aarhus.dk

Silkeborg Gymnasium, tlf. 86810800, mail: sg@gymnasiet.dk

Og læs mere her: www.mgk-ø.dk

Musical 2023

EGE SHOWTIME TR 100 EGE SHOWTIME TR 166 EGE SHOWTIME TR 192 EGE SHOWTIME TR 218