Den helt store oplevelse

Musical & teaterkoncert

Når eleverne på SG stiller op med musik, teater og dans ved de store koncert- og musicalforestillinger bliver skolen fyldt med forventningsfulde elever, forældre og interesserede. Skolens to store parkeringspladser er ikke store nok - bilerne holder i lange rækker ned ad Oslovej.

Musical
Musicalen "EGO SHOWTIME!" fra 2023

Hvert år laver vi enten teaterkoncert eller musical på Silkeborg Gymnasium, og det plejer at være noget af et tilløbsstykke. I arbejdet med opsætningen kan mange af skolens elever fra vidt forskellige klasser være med, og lærere og elever indgår i et samarbejde omkring musikken, sangen, skuespillet, scenografien, kostumerne osv. Vi har tradition for, at hele musicalholdet tager 3 dage af sted på øve-lejr på Nørgaards Højskole, hvor vi arbejder intenst og fokuseret for at kunne vende hjem med en næsten færdig forestilling.

Advarsel: Hvis du vælger at involvere dig i musical eller teaterkoncert sammen med en masse andre dejlige kreative mennesker, kan det meget let gå hen og blive en oplevelse, du aldrig glemmer!

• Julie Greve Ejlersen JGE Lectio

Julie Greve Ejlersen (JGE)

jge@sg.dk

• Dansk