Er du faglig nysgerrig?

Akademiet for Talentfulde Unge

Akademiet for Talentfulde Unge er et ekstra tilbud til de gymnasieelever, som gerne vil lære mere i fællesskab med andre vidensentusiaster

atu1.jpg

Er du faglig nysgerrig?
Er du dygtig i en bred vifte af fag?
Har du lyst til at gøre en ekstra indsats?
Har du lyst til at møde andre dygtige 1.g-elever fra en række andre gymnasier?

Hvis du kan svare ja til de fire spørgsmål, så er Akademiet for Talentfulde Unge måske lige noget for dig!

Silkeborg Gymnasium har været med til at oprette et akademi, hvor talentfulde unge gymnasieelever fra mere end 30 gymnasier kan mødes og lære nyt om videnskabelig metode og fordybelse.

Man kan som 1.g-elev søge om optagelse på Akademiet for Talentfulde Unge ved at lave en ansøgning, som sendes til ATU efter forhåndsgodkendes af Silkeborg Gymnasium.

Hvis du bliver optaget, betaler skolen udgifterne (deltagerafgift og transport) i forbindelse med dine aktiviteter på Akademiet for Talentfulde Unge.

ATU's kontaktperson på SG er Uddannelseschef Brian Krog Christensen

• Anders Bejder AB Lectio2

Anders H Kristiansen (AHK)

ahk@sg.dk