Velkommen til Silkeborgområdets

Matematiklærer-netværk

matematik.jpg

Matematiklærer-netværket er et samarbejde mellem matematiklærere i Silkeborg Kommune, hvor fokus er på at reducere problemerne i matematik ved overgangen fra grundskolen til gymnasiet.

Netværket har eksisteret siden 2001 og har gennemført en lang række udviklingsprojekter. Der er bl.a. blevet foretaget elevundersøgelser, og der er udarbejdet undervisningsmaterialer til såvel elever som lærere.

Klik på MENU for at få en oversigt over menupunkterne.

Er du matematiklærer?

Matematiknetværket har udarbejdet en materialesamling, som står til fri afbenyttelse: Du har mulighed for at downloade en opgavesamling til kommende gymnasieelever. Du kan også downloade en opgavesamling primært til brug i første del af gymnasieforløbet. Du kan finde omtale af elevundersøgelser, og du kan læse om muligheden for at besøge en matematikkollega.

Klik på MENU

Er du elev i grundskolen?

Her er et godt tilbud: Brug opgavesamlingen til kommende gymnasieelever – den er med hjælp og facitliste. Du kan også finde informationer om de screeningsopgaver, du vil møde, når du starter i gymnasiet. Det er en god idé at bruge dette materiale for at få så god en start på gymnasiet som muligt.

Klik på MENU