SG - ÅBNER VERDEN

SG - vejen til din fremtid

HUEFOTO 2022 WEB 1200X800

5 grunde til at vælge gymnasiet

1. FAGLIGHED
    Vi ligger helt i top, når det gælder både elevtilfredshed og karakterer.

2. FÆLLESSKAB
    Vi har et stærkt fællesskab - med masser af frivillige aktiviteter, et stærkt elevdemokrati og spændende arrangementer.

3. MULIGHEDER
    Vi har et særdeles bredt udvalg af studieretninger og valgfag - og talentaktiviteter inden for alle hovedområder.

4. FACILITETER
    Vi har et inspirerende miljø både indenfor og udenfor, fx for idræt og de naturvidenskabelige fag.

5. SG ÅBNER VERDEN
    Med en studentereksamen fra SG får du tre uforglemmelige år både fagligt og socialt - og alle døre er åbne til din fremtid.

Hvis du ønsker flere informationer om dine muligheder på Silkeborg Gymnasium, kan du eventuelt:

• Sammensætte dit eget gymnasieforløb via SG-vælgeren. Her kan du kombinere de studieretninger, du er interesseret i, med vores brede palet af valgfag.

• Søge informationer om bl.a. fagene, det sociale miljø, de internationale studieretninger, talenttilbuddene og meget mere her på vores hjemmeside eller i vores præsentationshæfte Studieretninger '24.

• Kontakte en studievejleder for en individuel samtale. Læs mere om  studievejledning (åbner i nyt vindue).

• Se en række korte præsentationsvideoer om Silkeborg Gymnasium nedenfor.

Livet på SG

Naturfags Web Arthurs Seat Web Kunstprodukt SG Musical19 Web Fordybelse Paa Sg