Idræt for krop og sjæl

På SG har vi en lang række tilbud til dig inden for idræt, sport og dans.

sg_aktivitetsdag15758.jpg

En aktiv hverdag betyder meget for din trivsel og læring. Vi har tilbud til dig, som allerede dyrker meget sport, og til dig, som har brug for motion og samvær med vennerne.  Gennem en aktiv hverdag får du mere overskud både fysisk og psykisk. Vi ved at idræt giver mere energi, bedre koncentrationsevne og højere humør, så det bliver lettere for dig at være engageret i den øvrige undervisning. Du bliver præsenteret for mange forskellige idrætsgrene og måder at dyrke motion på, så du bliver motiveret for også at dyrke idræt i din fritid. Idræt giver gode oplevelser som fælleskab, samarbejde og sammenhold. Gennem undervisning, idrætsdage og klasseturneringer oplever du et fællesskab, som også går på tværs af årgange, klasser og hold.

Byens bedste faciliteter

1. Vi har to store sportshaller med god plads til fx boldspil, springgymnastik og badminton.
  2. Vi har dansesal med spejle.
  3. Vi har stort motionsrum, som kan benyttes af eleverne efter skoletiden.
  4. Vi har udendørs multibane.
  5. Vi har boldbaner og faciliteter til atletik.
  6. Vi har udendørs forhindringsbane.
  7. Vi har skoven og naturen lige udenfor døren med mulighed for løb og friluftsliv.